Η νόσος περονί χαρακτηρίζεται από την παρουσία σκληρυντικών ουλών πάνω στον χιτώνα που σκεπάζει το πέος. Το αποτέλεσμα είναι το πέος να εμφανίζει κάμψη στη διάρκεια της στύσης. Πολλοί άντρες δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν τη διείσδυση κατά τη σεξουαλική επαφή εξαιτίας της κάμψης, η οποία επιφέρει και πόνο.

Η νόσος μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία από 18 χρονών, μέχρι 40-70, στο 3 -10% των ανδρών μέσης ηλικίας. Δεν πρόκειται για μία σπάνια νόσο, όπως πιστεύουν οι περισσότεροι, αφού στην Ελλάδα γύρω στους 20.000 άνδρες την αντιμετωπίζουν.

Αίτια

Ακριβής αιτιολογία δεν υπάρχει. Μερικοί μόνο επιβαρυντικοί παράγοντες μπορεί να συσχετιστούν με τη νόσο. Οι πιο γνωστοί είναι οι μικροτραυματισμοί κατά τη διάρκεια της επαφής, οι φλεγμονές, ο σακχαρώδης διαβήτης, τα αυτοάνοσα νοσήματα, προηγούμενες διουρηθρικές επεμβάσεις κ.α.

Συμπτώματα

Η κλινική εικόνα κάθε άνδρα που πάσχει από νόσο Peyronie ποικίλει, διαφέροντας και ως προς τον ρυθμό που εξελίσσεται. Στα αρχικά στάδια υπάρχει περίπτωση πλήρους υποστροφής της έντονης κάμψης και καθώς η νόσος επιδεινώνεται να προκαλέσει έντονη στυτική δυσλειτουργία.

3 βασικά συμπτώματα είναι:

1. Πόνος
  2. Ψηλάφηση σκληριών στην επιφάνεια του πέους
  3. Φανερή πεϊκή κάμψη

Ο πόνος συνήθως εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της στύσης. Τα επώδυνα αυτά επεισόδια μπορεί από μόνα τους να σταματήσουν, χωρίς θεραπεία. Παρατηρείται επίσης, μείωση της διαμέτρου του πέους. Όλα τα παραπάνω συμπτώματα προκαλούν ψυχολογικά προβλήματα και χαμηλή αυτοεκτίμηση. Μάλιστα ένα 30% των ανδρών με νόσο περονί θα αντιμετωπίσει στυτική δυσλειτουργία.

Το ιστορικό του ασθενούς, η κλινική εξέταση και οι απεικονιστικές μέθοδοι κάνουν εύκολη και σίγουρη τη διάγνωση.

Κλινική εξέταση

Στη διάρκεια της εξέτασης καθορίζεται η κάμψη, η σκληρότητα και το μήκος του πέους καθώς και η σκληρότητα της πλάκας και η θέση των ινωδών πλακών.

Απεικονιστικές μέθοδοι

• Έγχρωμο υπερηχογράφημα
  • Triplex υπερηχογράφημα με πρόκληση τεχνητής στύσης
  • Ακτινογραφία ή μαγνητική τομογραφία

Είναι αναγκαίο ο ουρολόγος να προβεί σε μία διαφορική διάγνωση προκειμένου να διακρίνει τη νόσο από άλλες παθήσεις ίδιας συμπτωματολογίας όπως καρκίνο του πέους, σκληρυντική λεμφαγγειίτιδα, θρομβωμένη φλέβα, συγγενής κάμψη πέους.

Θεραπεία

Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της νόσου Peyronie, πρέπει να βρεθεί εξατομικευμένη μέθοδος για τον κάθε άνδρα ξεχωριστά ή συνδυασμός πολλών, με σκοπό την αποκατάσταση της λειτουργικότητας του πέους. Οι κυριότερες μέθοδοι αντιμετώπισης είναι:

1. Φάρμακα

Συνήθως επιλέγονται στην χειρότερη φάση της νόσου (με παρουσία έντονου πόνου) στους ασθενείς που δεν επιθυμούν να χειρουργηθούν.

1. Ενδοπεϊκές ενέσεις

Τα αποτελέσματα δεν είναι σίγουρα. Οι ουσίες που συνήθως χρησιμοποιούνται είναι η βεραπαμίλη και η ιντερφερόνη.

1. Χειρουργείο

Εφόσον η νόσος έχει σταθεροποιηθεί για τουλάχιστον 6 μήνες και ο άνδρας είναι αδύνατον να πραγματοποιήσει σεξουαλική επαφή, το χειρουργείο αποτελεί θεραπεία εκλογής. Οι κυριότερες τεχνικές είναι η τεχνική Nesbit, η αφαίρεση της πλάκας - τοποθέτηση μοσχεύματος και η τοποθέτηση πεϊκής πρόθεσης.