images

Τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα είναι ευρέως γνωστά με τον όρο αφροδίσια νοσήματα. Τα περισσότερα από αυτά είναι γνωστά στην ιατρική εδώ και εκατοντάδες χρόνια και σήμερα υπάρχουν αποτελεσματικές μέθοδοι διάγνωσης και θεραπείας για την αντιμετώπισή τους.

Η ιατρική κοινότητα και ο οργανισμός υγείας εκφράζουν μεγάλη ανησυχία για την μετάδοσή τους καθώς τα τελευταία χρόνια πολλά από αυτά γνωρίζουν έξαρση, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν επαρκείς τρόποι πρόληψης τους, όπως επίσης και ικανοποιητική ενημέρωση από αναρίθμητους φορείς.

chlamydia 660

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι η άγνοια του ασθενούς ότι έχει κάποιο Σ.Μ.Ν (Σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα). Η άγνοιά του οφείλεται στο ότι είναι φορέας του ιού, ,μπορεί να το μεταδώσει, αλλά δεν έχει νοσήσει ώστε να παρουσιάσει συμπτώματα και να χρειαστεί να επισκεφθεί το γιατρό για να προβεί σε εξετάσεις ή σε θεραπεία.

Τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα παρουσιάζουν συγκεκριμένη συμπτωματολογία και χωρίζονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις πιο γνωστές:

Βακτηριακές λοιμώξεις:

• Γονόρροια (προκαλείται κυρίως με την επαφή με μολυσμένα σωματικά υγρά και εκδηλώνεται πρασινοκίτρινες ή λευκές εκκρίσεις υγρών από τον κόλπο, πόνο στην κοιλιακή χώρα, αίσθημα καψίματος κατά την ούρηση, ερυθρότητα και φαγούρα στα μάτια, αιμορραγία μεταξύ των περιόδων εμμήνου ρύσεως, διόγκωση του αιδοίου, αίσθημα καύσου στον λαιμό, πρησμένοι αδένες στον λαιμό, πόνος ή πρήξιμο στους όρχεις. Τα συμπτώματα εμφανίζονται μέσα σε 10 μέρες στις γυναίκες και μέσα σε 2 με 14 ημέρες στους άνδρες)
  • Χλαμύδια ( τη λοίμωξη αυτή έχουν συνήθως τα άτομα με δραστήρια σεξουαλική ζωή, που αλλάζουν συχνά συντρόφους και δεν λαμβάνουν προφυλάξεις. Η αμέλειά της μπορεί να προκαλέσει υπογονιμότητα και εκδηλώνεται με ασυνήθιστες κολπικές εκκρίσεις, αίσθημα πόνου ή καύσου στην ουρήθρα, σταγόνες αίματος χωρίς η γυναίκα να έχει περίοδο, πόνο χαμηλά στην κοιλιά ή στη μέση, ναυτία, πυρετό, πόνο ή διόγκωση των όρχεων.)
  • Γονοκοκκική ουρηθρίτιδα (μεταδίδεται με την σεξουαλική επαφή και εκδηλώνεται με πόνο και αίσθημα καύσου κατά την ούρηση, ενόχληση ή πόνο στο εσωτερικό του πέους, Συχνοουρία και έντονη ανάγκη για ούρηση. Σε πολλές περιπτώσεις ο ασθενής δεν εμφανίζει κανένα σύμπτωμα)
  • Σαλπιγγίτιδα (Οφείλεται συνήθως σε μικρόβια που είναι μέρος της φυσιολογικής χλωρίδας του κόλπου. Προκαλείται κυρίως στις γυναίκες που αλλάζουν συχνά συντρόφους και δεν λαμβάνουν προφυλάξεις. Εκδηλώνεται με πόνους χαμηλά στην κοιλιά, αυξημένες κολπικές εκκρίσεις, πόνο κατά την σεξουαλική επαφή, πυρετό, ρίγη, πόνο κατά την ούρηση)
  • Σύφιλη ( Αποτελεί σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα και μπορεί να προσβάλλει όλα τα όργανα. Σε πολλές περιπτώσεις είναι ασυμπτωματική, ενώ όταν έχει συμπτώματα αυτά ποικίλουν ανάλογα με το στάδιο της λοίμωξης. Ο ασθενής μπορεί να υποφέρει από διόγκωση λεμφαδένων, πυρετό, αίσθημα κόπωσης, εξάνθημα, μυαλγίες και αρθραλγίες, απώλεια της όρεξης για φαγητό).
  • Κολπίτιδα ( Το παθαίνουν οι γυναίκες που δεν χρησιμοποιούν προφυλακτικό κατά την σεξουαλική επαφή με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα βακτήρια στον κόλπο και να αλλοιώνεται το PH. Βασικό της σύμπτωμα είναι η κακοσμία άλλα η ασθενής μπορεί να έχει επίσης κολπικό ερεθισμό, έντονο κνησμό και κολπική έκκριση).
  • Μαλακό έλκος (μεταδίδεται με την σεξουαλική επαφή, το πρωκτικό και στοματικό σεξ και εκδηλώνεται με την μορφή ενός απλού σπυριού ή πληγής. Αυτή η πληγή δεν κλείνει αλλά αντίθετα με το πέρασμα του χρόνου βγάζει πύον και πονάει).

Ιοί

• Η.I.V (ή Aids)(μεταδίδεται με την σεξουαλική επαφή. Ο HIV μολύνει και εξοντώνει τα λευκά αιμοσφαίρια και μπορεί να αφήσει το σώμα ανίκανο να καταπολεμήσει μολύνσεις και καρκινογενέσεις κάνοντάς το πιο ευάλωτο σε αυτές. Ο ασθενής που φέρει τον ιό ονομάζεται οροθετικός και μπορεί να μην το γνωρίζει διότι όσο δεν νοσεί δεν εμφανίζει συμπτώματα)
  • Η.P.V(Πρόκειται για τον ιό των ανθρωπίνων θηλωμάτων. Ο χρόνος επώασής τους διαρκεί από 6 εώς 8 μήνες. Εκδηλώνεται με εξανθήματα (θηλώματα) τα οποία είναι αντιληπτά με την αφή αλλά σε πολλές περιπτώσεις ο ιός είναι ασυμπτωματικός. Η θεραπεία των κονδυλωμάτων είναι απαραίτητη καθώς είναι υπεύθυνη για την δημιουργία καρκίνων στα γεννητικά όργανα)
  • Ηπατίτιδα Α, Β (Ο ιός προσβάλλει το ήπαρ και εκδηλώνεται με πυρετό, καταβολή, ανορεξία, πόνους στην κοιλιά, ναυτία, εμετό και διάρροια)

Μύκητες

Αιδιοκολπίτιδα (Εκδηλώνεται κυρίως σε γυναίκες που αλλάζουν τακτικά σεξουαλικούς συντρόφους και δεν παίρνουν προφυλάξεις. Δημιουργεί κνησμό, κακοσμία και αλλαγή στο χρωματισμό των κολπικών υγρών)

Βαλανίτιδα ( πρόκειται για την δημιουργία φλεγμονής στην κορυφή του πέους.)

0b1ad7a7b79268a1f4558db78e092446 M

Ο πιο ασφαλής και απλός τρόπος για να αποφύγετε τα Σ.Μ.Ν είναι η χρήση προφυλακτικού και οι τακτικές εξετάσεις. Σε περίπτωση που έχετε κάποια από αυτά τα συμπτώματα, επικοινωνήστε άμεσα με έναν ειδικό.